Yhdessä.

Monikanavaista markkinointiviestintää

MONIKA-markkinointiviestintämalli

Selkeä ja tuloksia tuottava tapa tehdä 
monikanavaista markkinointiviestintää

Onko monikanavainen markkinointiviestintä mörkö, joka muistuttaa itsestään säännöllisesti, mutta pelottaa kohdata? Loppujen lopuksi kyseessä on kuitenkin yksinkertainen asia – toteuttaa suunnitelmallisesti tuloksia tuottavaa markkinointia ja syöttää yhtenäisiä viestejä oikeaan kanavaan oikealle kohderyhmälle.

Uusi haastava toimintaympäristö

Markkinointi on jatkuvan muutoksen alla ja etenkin viime vuosina se on muuttunut paljon. Siksi voi olla hankalaa tietää mistä aloittaa ja mitä mahdollisuuksia on olemassa. Viimeistään silloin, jos yrityksen markkinointi on hajanainen kokonaisuus yksittäisistä toimenpiteistä, herää kysymys, miten koko paketti pitäisi pitää kasassa. Tämä johtaa siihen, että yrityksen viestintä ei ole yhtenäistä.

Uusi kolmiosainen palvelukokonaisuus

Jotta monikanavaisen markkinointiviestinnän aloittaminen olisi mahdollisimman helppoa, tarjoamme yrityksellesi Jabadabaduu MONIKA-markkinointiviestintämalli -palvelun. Sen avulla kokonaisuus kirkastuu sekä yrityksesi saa käyttöön juuri oikeat palvelut. MONIKA pitää sisällään kolme pääosaa: 1. Tunnettuuden ja liikenteen rakentajat, 2. Konversioita jauhavan kotipesän ja 3. Käyttöönottopolun.

Ensimmäinen osa

tunnettuuden ja liikenteen rakentajat

Tunnettuus ja liikenne

Ensimmäiseksi yrityksesi on saatava tunnetuksi markkinoilla. Sen jälkeen yrityksesi verkkopalveluun tulee ohjata liikennettä, jotta tunnettuudesta saadaan kaikki hyöty irti. Tavoitteena on saada potentiaalinen asiakas hakemaan lisätietoa verkkopalvelusta tämän nähtyä houkuttelevan viestin. Liikenteen toteuttaminen ei ole kanavariippuvaista, vaan tarkoitus on saada sama lopputulos, oli kyseessä sitten digimainonta, printtikampanja tai messuosasto. Myös ns. perinteiset kanavat synnyttävät liikennettä.

Uusi ostoprosessi

Asiakkaan ostoprosessi toimii nykyään niin, että kiinnostuksen, halun ja tarpeen synnyttyä tämä etsii verkosta lisätietoa. Tämän prosessin hyödyntäminen vaatii toimenpiteitä, joihin Jabadabaduu on erikoistunut. Anna meidän auttaa sinua rakentamaan asiakkaan ostoprosessia tukeva markkinointikokonaisuus!

Toinen osa

Ensin konversioita

Saatuamme ohjattua verkkopalveluun liikennettä, on tavoitteena saada potentiaalinen asiakas toimimaan verkkopalvelussa halutulla tavalla: lataamaan oppaan, lähettämään tarjouspyynnön tai ostamaan tuotteen (verkkokauppa). Nämä ovat verkkopalvelun konversioita ja näiden toimintojen kasvattaminen on Jabadabaduun osaamista parhaimmillaan. Tässä kohtaa ydinasemaan nousevat vahva brändi, tuotteistus, verkkopalvelu ja/tai myynipiste. 

Sitten liidejä ja asiakkuuksia

Konversioista syntyy liidejä ja asiakkuuksia. Niistä on pidettävä hyvää huolta, jotta tulokset saadaan maksimoitua. Tähän käytämme apuna mm. liidien hallintaa, markkinointiautomaatiota ja analytiikkaa. Anna meidän auttaa sinua hankkimaan maksimaalisesti liidejä ja asiakkuuksia!

Kolmas osa

MONIKA:n käyttöönottopolku rakentuu kolmesta toisiaan tukevasta vaiheesta. Pystymme tarjoamaan sinulle keskimääräistä parempia tuloksia, kun ensin analysoimme, sitten suunnittelemme ja vasta lopuksi toteutamme! Toimivatko yhtä kanavaa tyrkyttävät puhelinmyyjät näin? Eivät.

Nykytila-analyysi

Nykytila-analyysissä arvioimme yrityksesi markkinoinnin nykytilan yhdessä asiantuntijan ja tietenkin MONIKAn kanssa. Tarkoituksena on käydä läpi yrityksesi markkinoinnin nykytila kokonaisuudessaan. Kartoituksen jälkeen saat tulosraportin, jota hyödynnämme työkaluna markkinoinnin toimenpiteiden suunnittelussa ja toteutuksessa. Raportti toimii erinomaisesti pitkän tähtäimen suunnittelussa ja monikanavaisen markkinointiviestinnän raamina.

Vuosisuunnitelma & -kalenteri

Saatuamme hyvän kuvan nykytilasta pystymme suunnittelemaan tarkkan vuosisuunnitelman, joka sisältää kuukausittaiset toimenpiteet vuodeksi kerrallaan. Määrittelemme siinä mm. brändin ydinviestin, kohderyhmät ja tavoitteet. Valitsemme myös yrityksellesi sopivat monikanavaisen markkinointiviestinnän kanavat. Vuosisuunnitelmasta löytyy lisäksi tarkennukset vastuualueista, aikatauluista ja budjetoinnista. Näin sinun on helppo seurata mitä tapahtuu ja milloin.

Toteutus, seuranta & kehitys

Viimeinen vaihe on toteutus, seuranta ja kehitys. Toteutus aloitetaan aiemmin tehdyn vuosisuunnitelman ja -kalenterin pohjalta. Sitä mukaa kun markkinointia toteutetaan, sen tuloksia seurataan tarkasti. Seurannan pohjalta sitä kehitetään jatkuvasti. Vuosisuunnitelma ja kalenteri eivät siis ole lopullisia vaan niitä voidaan muuttaa dynaamisesti. Näin varmistamme sen, että markkinointi kehittyy yrityksesi mukana.

Myynnin kasvu

Palkintona kaikesta tästä on myynnin kasvu! Markkinoinnin pitää aina tähdätä vähintään keskipitkällä aikavälillä myynnin kasvattamiseen, myös tunnettuus- ja brändikampanjoiden. Ota siis yhteyttä ja anna MONIKAn auttaa sinut kohti tehokkaampaa monikanavaista markkinointiviestintää ja myynnin kasvua!

Kiinnostuitko? Laita viestiä, niin kerromme lisää.

YHDESSÄ.

Monikanavaista markkinointiviestintää